بهمن 89 - پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شما تا 25 ثانیه ی دیگر منتقل می شوید

با عرض خسته نباشید به دوستان عزیز ،
از امروز دیگه روی سیستم ایجاد و مدیریت سایت وی سی پنل مطلب مینویسم ،
الان هم در حال انتقال مطالب وبلاگم با کمک سیستم انتقال مطالب وی سی پنل به سایت جدیدم هستم .
شما تا چند لحظه ی دیگه به طور خودکار به سایت جدید وارد می شوید ...
اینم آدرس سایت : http://testuser.vcp.ir


بهمن 89

عنوان :ارتباط حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) با امام حسین(علیه السلام)
متن :از زمان خلقت آدم ابوالبشر تاکنون همواره دو جریان حقّ و باطل به موازات هم پیش رفته و کره خاک هیچ گاه از مصاف این دو جریان خالی نبوده است. پیروان هر یک از حق مداران گذشته، همواره بسترسازان حق گرایان آینده بوده اند و حق گرایان آینده تداوم بخشان راه حق پرستان گذشته. وضعیت باطل پیشه گان و دور افتادگان از صراط مستقیم نیز بر همین منوال بوده است.


عنوان :نمونه هائی از بدعت ها و کرامات ساختگی
متن :

درچند سال اخیر در سایه ناآگاهی جماعتی از دینداران و فتنه انگیزی های  بدخواهان اسلام شاهد شکل گیری جریان خزنده بدعت گذاری در دین با   بهره گیری از مسائل مربوط به حوزه غیب و توسل به صالحین می باشیم   برای آشنایی بیش تر با انواع بدعت به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم  شاید توانسته باشیم گامی هرچند کوتاه در راستای روشنگری افکار  عمومی و پالایش شبهات و بدعت ها در عرصه دین برداریم :

1 ) عقیده به این که عطسه در اسلام نشانه صبر، یا عدد سیزده
دلیل بر نحوست و یا خواندن مرغ و جغد، شوم است، بدعت می باشد

2)اختلاط زن و مرد در صفوف نمازجمعه و جماعت در حالی که زنان
بدون پوشش و حجاب کامل حضور می یابند
 

 3 ) نـماز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به قصد این که مخصوص اعمال مسجد جمکران است نه مساجد دیگر، بدعت است

 4 ) سـه مـرتـبـه آب به نیت وضو ریختن و هر مرتبه دست کشیدن، با رسوم آن بدعت است

 5 ) دسـت بـسته نماز خواندن، گفتن آمین بعد از ولاالضالین و شستن پا به جای مسح، بدعت هستند، چون برخلاف نص قرآن است

6 ) تـحـریـم ازدواج مـوقت (متعه) برای همیشه از بدعت های  احکام است1


7 ) امامت جماعت توسط زنان

8 ) خـواندن دو رکعت نماز به نیت زیارت درامام زادگان یک امر بدعت آمیز است، ولی دو رکعت نماز مستحبی خـوانـدن و به روح امام زاده و یا دیگر مردگان هدیه دادن مانعی ندارد

9) ساختن اوهام خرافات و شکل دادن به کرامات ساختگی و القای آنها به دینداران افراطی و سطحی :این جریان با سودجویی از اعتقاد مردم به غیبت و کرامت ها و شهود عرفانی و توجه آنان به صالحان و عنصر توسل برای ضربه زدن به دین اقدام به طراحی می کند در مقابل عده ای از مسلمانان ضعیف النفس کم سواد دارای تزلزل اعتقادی و دلبستگی بیش از حد به ظواهر و امور جنبی و نداشتن مطالعه ی عمقی از ایدئولوژی دینی به استقبال آفرینش های وهمی و خرافی بدخواهان دین می روند و به آنها تمسک می جویند.

-ساختن و پردازش داستان ملاقات با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) توسط برخی افراد معلوم الحال

-تکرار رمان کرامات ساختگی با جهت گیری کاملا حساب شده و طراحی آنها بشکل موهن و سپس دامن زدن به اشاعات مذکور از طریق افکار عمومی با هدف شکستن حرمت حریم و قداست ائمه اطهار(علیه السلام)

-تقدیس بیش از حد افراد تا ادعای آنان مبنی بر رابط بلافصل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) یا حتی خود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)

حال در همین چهارچوب می توان به بعضی از نمونه های عینی این پدیده ها اشاره کرد:

1. غائله آقای بروجردی در تهران و پیامدهای رسانه ای ـ سیاسی آن برای کشور .

2. نمازگزاردن عده ای بسوی مسجد جمکران در شهرستان قم .

3. داستان خیالی نقش بستن شمشیر امام علی (علیه السلام) برروی شاخ یک گوسفند در منطقه شیبان از محلات حاشیه اهواز در سال 83

4. کرامت چاله حصیرآباد اهواز و نسبت دادن به امام حسین (علیه السلام) و سودجویی مالی جماعتی معتاد و شیاد از رهگذر آن داستان وهمی و خنده آور در سال 84

5. ادعای زن رمال مبنی بر شفادادن بیماران از طریق بستن بند در حرم امام زاده عباس الظاهر و خوراندن آب محتوی قرص های خواب آور به بیماران و کسب درآمد هنگفت از این منبع .2

 

---------------------------------------------------

[1]پایگاه حوزه

[2] باشگاه اندیشه




عنوان :خداباوری در کودکان
متن :  اعتقادات و باورهای قلبی انسان نقشی مهمی در سبک زندگی او دارد. بطوری که
تحقیقات مختلف نشان می‌دهد افرادی که دارای اعتقادات و ایمان محکمی هستند،
زندگی سالم‌تری دارند. به این ترتیب در تربیت فرزندان علاوه بر اینکه به
ایجاد سایر رفتارهای مناسب و سالم در کودک توجه می‌شود، باید پرور
ش ایمان و
اعتقادات او نیز در اولویت قرار بگیرد. اگرچه کودکان قبل از رفتن به مدرسه
هنوز برای درک بسیاری از مسائل زندگی معنوی خود کوچک هستند، اما
توانایی‌ها و مهارت‌هایی دارند که می‌تواند به والدین در مسیر تربیت دینی
آنها کمکی مفید و موثر باشد.

این سالها بهترین دورانی است که می‌توان
روح خداپروری را در آنها پرورش داد و اگر روح او برای همیشه به ایمان سیراب
گردد،در حقیقت او به چیزی مسلح شده است که سالها بعد در نبرد با سختی‌ها و
مسائل زندگی به کارش خواهد بود و پشتوانه و تکیه گاه محکم و استواری برای
او خواهد آمد. انسان‌ها در شرایط سختی و ناراحتی ، در تصمیم‌گیری‌های بزرگ
و... به خدای خود رو می‌کنند. در چنین شرایطی ایمان ، تحمل مسائل را آسانتر
می‌سازد، امیدوار می‌کند و توان مقابله را به او می‌دهد.

برای کودک از خدا بگوییم
کودکان خداوند را نمی‌شناسد. اما در
واقع آنها در سنین پائین هیچکس را نمی‌شناسد.
این ما هستیم که محیط
پیرامونش و افراد مختلف را به او معرفی می‌کنیم. مثل پدر بزرگ ، ماد
ر بزرگ ،
عمه ، خاله و... به این ترتیب از همان سنین پائین نیز باید برای کودک از
خدا بگوئیم. صحبت‌هایی که با او در مورد خداوند می‌کنید کم‌کم در او تاثیر
می‌گذارد و زمینه لازم برای آموزش‌های بعدی را فراهم می‌سازد. خداوند را با 
تمام زیبائی‌ها و قدرت و عظمتش به او معرفی کنیم. خدا که حامی او است.کودکان
در این سنین به قدرت و حمایت بیش از بزرگتره
ا وابسته هستند. پدر و مادر
برای آنها مراج
ع و منبع قدرت و امنیت هستند که می‌توانند آنها را از خطرات
محافظت کنند. به این دلیل است که کودکان در زمان احساس خطر و نارا
حتی پدر
یا مادر خود را صدا می‌زنند و به آنها پناه می‌برند. به آنها نشان دهیم که
خداوند نیز یک منبع عظیم قدرت و امنیت است که حامی آنهاست و اگر به او تکیه
کنند می‌توانند احساس امنیت و راحتی کنند.

در مقابل سوالات کودک پاسخ‌های مناسب بدهید
کودکان
در مراحل رشدی خود و کم کم که با مسائل معنوی آشنا می‌شوند. سوالاتی را
مطرح می کنند که بزرگترها اغلب در پاسخ دادن به آنها مشکل پیدا می‌کنند. از
اینرو بهترین کار این است که با کودکان صادق و روراست باشیم. جواب‌های غلط
و بچه‌گانه و گول زننده به آنها ندهیم. این کار خطرناکی است و از آنجایی
که که کودکان قدرت تخیل بالایی دارند ممکن است برایشان مشکل‌ساز باشد.

وقتی
کودک می‌پرسد که وقتی می‌میرد به کجا می‌رود، صادقانه جواب دهید که هیچکس
نمی‌داند اما خیلی‌ها فکر می‌کنند که او به بهشت می‌رود تا با خدا نزدیک‌تر
باشد... به احتمال قوی پرسش بعدی کودک این خواهد بود که شما در این باره
چه فکر می‌کنید. اگر اعتقاد قوی و محکمی دارید، به او بگوئید و اگر تردید
دارید تصدیق کنید که پرسش‌هایی در این جهان وجود دارد که انسانها همه عمر
خود را برای یافتن پاسخ آنها صرف می‌کنند و این مورد هم یکی از آنهاست.

برای پرورش خداباوری کودک ، از وقایع عادی زندگی کمک بگیرید.
لازم
نیست همیشه برای پرورش خدا باوری در کودک کارهای و مراسم بسیار بزرگ انجام
دهید تا به او حضور خداوند را نشان دهید. از اتفاقاتی که در زندگی پیش
می‌آید کمک بگیرید. خداوند را در جریان اتفاقات زندگی به او نشان بدهید.
استفاده از جملاتی نظیر خواست خدا اینطور بود ، هر چه خدا بخواهد و غیره در
مسائلی که پیش می‌آید می‌تواند کمک کننده باشد. با او طوری خداحافظی کنید
که معنی جمله شما را در حسن خداحافظی مثل خدا نگهدارت و یا به خدا
می‌سپارمت را درک کند و احساس کند که شما او را تنها نمی‌گذارید، بلکه به
یک منبع قدرت و حمایت قوی‌تری می‌سپارید که پشتیبان اوست.

منبع:
سایت راسخون


عنوان :عابدان بی وضو"1"(پاسخ به شبهات وهابیون به شیوه نوین)
متن :

سلام دوستان عزیز
وهابیت دیدگاه جدیدی در مذهب سنی حنبلی است که بنیان‌گذار آن محمد بن عبد الوهاب (1703-1791 میلادی) از
علمای سنی عربستان سعودی
است. وی پیرو ابن تیمیه بود و با ایدئولوژی‌های شیعه وتصوف آن زمان به مخالفت برخاست. وی تنها به حدیث و قرآن اعتقاد داشت و واسطه کردن شخص و بندگان خدا را کفر به خدا وشرک مطلق می‌دانست.مطلبی که خواهید خواند به کوشش یکی از دوستانم که حافظ قرآن
ونهج البلاغه است تنظیم شده است ایشان با خود قرآن جواب وهابیها را می دهند. البته
به خاطر طولانی بودن مطلب این پرسش وپاسخ قرآنی را در چند پست می آوریم
.و حال پاسخهای قرآن به اشکالات وهابیون علیه شیعه:



گفتم:سؤالاتی دارم که می خواهم با دلیل محکم و جواب صحیح دیگران را روشن کنم واز
نورانیت کلامت بهره ببرم.



گفت: »یا
أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ
نُوراً مُبیناً
«
ای
مردم! دلیل روشن از طرف پروردگارتان برای شما آمد; و نور آشکاری به سوی شما نازل
کردیم.
[1]



گفتم:
وهابیون می گویند تعمیر قبور اولیای خدا ومؤمنین شرک است.



گفت: »هذا
بُهْتانٌ عَظیمٌ
«
این بزرگی، است .
[2]



گفتم : یعنی کسی که قبور اولیای الهی را آباد کند کار خوبی انجام داده است؟



گفت: »وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ
فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ
«
هر
کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهاست.
[3]



گفتم:آیا احترام به قبور قبل از اسلام هم مورد پسند بوده؟



گفت: »وَ
کَذلِکَ أَعْثَرْنا عَلَیْهِمْ لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ
لا رَیْبَ فیها إِذْ یَتَنازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ
بُنْیانا
«
و
اینچنین مردم را متوجه حال آنها کردیم، تا بدانند که وعده خداوند (در مورد رستاخیز)
حق است; و در پایان جهان و قیام قیامت شکی نیست! در آن هنگام که میان خود درباره
کار خویش نزاع داشتند، گروهی می‏گفتند: بنایی بر آنان بسازید .
[4]



گفتم : جایز است کنار قبور افراد با ایمان مسجد بنا شود؟



گفت: »قالَ
الَّذینَ غَلَبُوا عَلی‏ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِداً
«
ولی
آنها که از رازشان آگاهی یافتند (و آن را دلیلی بر رستاخیز دیدند) گفتند: «ما
مسجدی در کنار (مدفن) آنها می‏سازیم (تا خاطره آنان فراموش نشود.)
[5]



گفتم : آیا با زیارت قبر مطهر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) می
شود از او طلب آمرزش کرد؟



گفت: »وَ
لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ
لَهُمُ الرَّسُولُ
«
و
اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم می‏کردند (و فرمانهای خدا را زیر پا
می‏گذاردند)، به نزد تو می‏آمدند; و از خدا طلب آمرزش می‏کردند; و پیامبر هم برای
آنها استغفار می‏کرد; خدا را توبه پذیر و مهربان می‏یافتند.
[6]



گفتم: وهابیون می گویند مردگان صدای شما را نمی
شنوند؟



گفت: » بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ
یُرْزَقُونَ
«
بلکه آنان، زنده‏اند، و نزد پروردگارشان
روزی داده می‏شدند.
[7]



گفتم :حضرت آدم(علیه السلام) برای توبه به درگاه الهی چگونه به پیامبر و آل او
متوسل شد.



گفت: » فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ
کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ
«

سپس آدم از پروردگارش کلماتی دریافت داشت; (و با آنها توبه کرد.) و خداوند توبه او
را پذیرفت.
[8]



گفتم : پس حضرت محمد وخاندان پاکش وسیله خوبی برای ارتباط با خدا
است.



گفت: » یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا
اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَة
«
ای
کسانی که ایمان آورده‏اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‏ای برای تقرب
به او بجوئید!
[9]

ادامه دارد...



منبع :مجله نسیم وحی/حمید رضا احمد پور





 










[1]
نساء،آیه 174




[2]
نور،آیه 16




[3]
حج، آیه32




[4]
کهف،آیه 21




[5]
کهف،آیه 21




[6]
نساء ،آیه 64




[7]
آل عمران، آیه 169




[8]
بقره، آیه 37




[9]
مائده، آیه 35






عنوان :درد دین
متن :












آب که از
سرچشمه می جوشد ، زلال و بی آلایش است . به هنگام جریان در مسیر ، کم کم ، رنگ و
بوی آن دگرگون می شود و زلالی و شفافیت خود را از دست می دهد . آلودگی اگر به چشم
دیده شود ، به خودی خود ، سبب پرهیز از مصرف می گردد . اگر به گونه ای نامحسوس با
میکروب کشنده درآمیزد ، هرچند به ظاهر صاف و زلال نماید ، خطرناک خواهد بود و با
هشدار آگاهان ، باید از آن پرهیز شود .

باورهای دینی و آموزه های مذهبی ، همانند آب روان و
شفافی می مانند که از سرچشمه زلال وحی منشا گرفته و در گذر زمان ، ممکن است به
انگیزه های گوناگون از سوی دیگر اندیشان و افراد و جریان های گوناگون ، دچار تحریف
و التقاط گردند .

از این رو ، همواره باید آموزه ها و باورهای دینی از سوی
اهل معرفت و خبره پالایش شوند . اسلام به عنوان دین خاتم و داعیه دار جهانی شدن از
همان آغاز در معرض خطر و هجوم پیرایه ها قرار داشته و از این ناحیه از سوی دوست و
دشمن زیان دیده است .

در این عرصه به ویژه در صدر اسلام ، از همه پیشتازتر
یهودیان تازه مسلمان بودند ولی در باطن به مرام خود ، باور داشتند و در نشر آن
تلاش می ورزیدند .

اینان ، آموزه های دینی خود را در پوشش حدیث ، تفسیر و
در میان مسلمانان رواج می دادند و آموزه ها و باورهای دینی را می
آلاییدند و چنان در این کژ راهه پیش رفتند که بر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) نیز دروغ بستند و
سخنان آن بزرگوار را تحریف کردند ، که فرمود :


« کثر علی الکذابه »
[1]

در زمان ائمه (علیه السلام) نیز کسانی به انگیزه های گوناگون دست
به تحریف و جعل گفتار و احادیث آنان آلودند . بدین جهت پیشوایان معصوم (
علیه السلام) معیار
صدق گفتار و سیره و سنت خویش را ، قرآن دانستند و خود همواره با تحریف گران و دروغ
پردازان درگیر بودند و سعی داشتند گوهر واقعی دین را به دور از پیرایه ها به امت
اسلامی بنمایانند :


« ان فینا اهل البیت فی کل خلف عدولا
ینفون عنه تحریف الغالین و انتحال المبطلین و تاویل الجاهلین»
[2]

« در میان
ما خاندان در هر نسل و عصری عادل مردانی زندگی می کنند که تحریف اهل غلو و برچسب
اهل باطل و تاویل نادانان را از چهره ی دین می زدایند . »

عالمان دین نیز که مرزبانی از باورهای دینی را در عصر
غیبت بر عهده دارند ، به دستور خدا و پیامبر و امامان معصوم (
علیه السلام) باید به پاسداری
ار اسلام ناب برخیزند و آن را از هر آلودگی به دور دارند .

« در هر برهه ای مردان عادل ، بار مسؤولیت این دین را بر
دوش کشیده و تاویل اهل باطل و تحریف غالیان و نادانان را از آن دور می کنند »[3]
.

همواره عالمان دین ، در برابر تحریف و انحراف در اصول و
مبانی دین حساس بوده و با تلاش علمی ، فرهنگی و عملی ، جامعه را از هجوم موج های
سهمگین تحریف گران به دور داشته اند . از آغاز روزگار غیبت تا کنون ، با همه فراز
و فرودها ، در مسند نگهبانی از برج و باروی دین ، بزرگانی چون شیخ مفید ، سید
مرتضی ، شیخ طوسی ، عبدالجلیل رازی ، میر حامد حسین هندی ، کاشف الغطا ، علامه ی
طباطبایی ، امام خمینی ، شهید مطهری و
از اسلام ناب ، باورها و ارزش های والای اسلامی دفاع کرده و در
برابر انحراف های دینی ، شبهه ها و اتهام ها ، بسان سد پولادین ایستاده اند .




منبع: دغدغه ها و حساسیت های شهید مطهری/سید عباس میری









[1] « منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه » ، میرزا حبیب الله
خویی ، ج 14/29 ، بنیاد فرهنگی امام مهدی




[2] « اصول کافی » ، کلینی ، ج 1/32 . دار صعب ، دارالتعاریف
، بیروت




[3] « الحیاه » حکیمی ، ج 2/291 . دفنر نشر فرهنگ اسلامی





<      1   2   3   4   5   >>   >