موضوع "ولایت فقیه" ریشه قرآنی دارد! - پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شما تا 25 ثانیه ی دیگر منتقل می شوید

با عرض خسته نباشید به دوستان عزیز ،
از امروز دیگه روی سیستم ایجاد و مدیریت سایت وی سی پنل مطلب مینویسم ،
الان هم در حال انتقال مطالب وبلاگم با کمک سیستم انتقال مطالب وی سی پنل به سایت جدیدم هستم .
شما تا چند لحظه ی دیگه به طور خودکار به سایت جدید وارد می شوید ...
اینم آدرس سایت : http://testuser.vcp.ir


بهمن 89

عنوان :موضوع "ولایت فقیه" ریشه قرآنی دارد!
متن :

سلام آغاز دهه کرامت را به شما دوستان تبریک می کم.بحثی که شروع کردیم درمورد مشروعیت ولایت فقیه بود. دوستی سؤال از "پیشینه ولایت فقیه" کرده که بحث ولایت فقیه از چه زمانی مطرح شده است درجواب باید عرض کنم که برخی گمان می کنند بحث ولایت فقیه در اسلام سابقه ای نداشته و برای اولین بار امام خمینی(ره) آن را مطرح نموده است بدین معنا که ما در ابتداء شکل گیری یک نظریه قرار داریم . یا اینکه نهایتاً قدمت ولایت فقیه را به زمان مرحوم نایینی(ره) نسبت می دهند و ایشان را اولین شخصی که چنین نظریه ای را مطرح کرده می پندارند . در حالیکه موضوع ولایت فقیه ریشه قرآنی دارد و آن هم نه فقط مخصوص اسلام بلکه در دیگر ادیان آسمانی نیز مطرح بوده و نه تنها جنبه عقلایی داشته بلکه تنها راه سعادت پیروان مکاتب آسمانی بوده است .
 چنانچه خداوند در آیه 44 سوره مائده می فرماید :« إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَئةَ فِیهَا هُدًی وَ نُورٌ  یحَْکُمُ بهَِا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُواْ لِلَّذِینَ هَادُواْ وَ الرَّبَّنِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُواْ مِن کِتَابِ اللَّهِ وَ کَانُواْ عَلَیْهِ شهَُدَاءَ ... » " یقیناً ما تورات را فرو فرستادیم که هدایت و نوری در آن بود. آن پیامبرانی که تسلیم خدا بودند و نیز علماء ربانی و دانشمندانی که نگهبان کتاب خدا بودند بوسیله تورات برای افرادی که یهودی شدند حکومت میکردند ... "
در آیه مذکور بعد از" انبیاء "، " علماء ربّانی " و " احبار[ علماء یهود ] " جانشینان انبیاء برای حکم نمودن طبق کتاب خدا و حکومت بر مردم معرفی می شوند . طبیعتاً برای مصون ماندن یک امت از انحراف ، مهم ترین رکن وجود حاکمانی صالح و عالم به دستورات خداوند لازم است نه اینکه عده ای به اسم آزادی و دموکراسی و با توافق های پشت پرده بر مردم حاکم شوند و به مردم نوید داده شود آنچه شما انتخاب کرده اید بهترین راه است ولو اینکه فریب ظواهر و تبلیغات رسانه ای را خورده باشید .[1]

----------------------------------------------------
[1] درسهائی ازقرآن استاد قرائتی