اجتهاد مقام معظم رهبری(زیدعزه) - پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شما تا 25 ثانیه ی دیگر منتقل می شوید

با عرض خسته نباشید به دوستان عزیز ،
از امروز دیگه روی سیستم ایجاد و مدیریت سایت وی سی پنل مطلب مینویسم ،
الان هم در حال انتقال مطالب وبلاگم با کمک سیستم انتقال مطالب وی سی پنل به سایت جدیدم هستم .
شما تا چند لحظه ی دیگه به طور خودکار به سایت جدید وارد می شوید ...
اینم آدرس سایت : http://testuser.vcp.ir


بهمن 89

عنوان :اجتهاد مقام معظم رهبری(زیدعزه)
متن :

سلام
اصولاً مرجعیت دارای معیارها و شرایط علمی و عملی متعدد می‏باشد که تعداد
اندکی از میان مجتهدین و علمای هر عصر به این درجه نائل آمده و در میان این
مراجع هم گاهی فقط یک نفر به عنوان مرجع کل و ریاست عامه شیعیان مطرح
می‏شود. مهم‌ترین شرایط و معیارهای مرجعیت عبارتند از: فقاهت، عدالت،
تقوی‏، اعلمیت، شجاعت، آگاهی به اوضاع زمان و مکان، کثرت تحقیقات و
تألیفات، داشتن توان مدیریت امور مسلمین ، افتا دادن و تقلید برخی مقلدان و
... .
نکته
قابل ملاحظه در این شرایط این است که مسأله مرجعیت امری نیست که یک شبه و
یا با معرفی و تبلیغات بتوان آن را به کسی اعطاء کرد، زیرا علاوه بر داشتن
شرایط علمی و عملی مطرح‌شده، احراز این شرایط و به تعبیری شهرت یافتن در
کسب این شرایط در میان بزرگان و مجتهدان حوزه و عموم مردم، نیز مورد توجه
است. این مطلب نیز امری نیست که به صورت آنی ایجاد شود، بلکه تدریجی بوده و
پس از سال‌ها مجاهدت علمی و عملی بوجود می‏آید. و سپس مورد پذیرش سایر
مجتهدان و مجامع علمی حوزه های علمیه قرار می گیرد.و آیت الله خامنه ای نیز
یک فقیه و مجتهد عادل می باشد و این گونه نیست که فقاهت و اجتهاد را در
زمان تصدی مقام رهبری یا ریاست جمهوری بدست نیاورده بلکه قبل از انقلاب آن
را کسب نموده اند.وکسانیکه منکر این قضیه هستند به آنها می گوئیم شما به چه
کسی مجتهد می گوئید اگربه کسی مجتهد می گوئید که ازمجتهدین اجازه اجتهاد
گرفته باشد این امردر مقام معظم رهبری صدق می کند.به نمونه هائی ازنظرات
مجتهدین اشاره می کنم: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی می فرماید ایشان ( مقام
معظم رهبری) اهل نظر و اجتهاد هستند. 20 سال پیش (قبل از انقلاب) وقتی در
مشهد، در مسجد گوهرشاد با ایشان برخورد کردم. آن موقع ایشان از مدرسین
محترم مشهد بودند. پرسیدم چه چیزی تدریس می کنید می فرمودند مکاسب از مهم
ترین و مشکل ترین کتب علمی ماست. به نظر من ایشان (مقام رهبری) یک فقیه و
یک مجتهد است به نظر من کسی که در سالهای طولانی در جهان سیاست، اساتیدی
چون امام امت داشته و خودش دارای استعداد سرشار است چنین فردی داری مقامات
بلند از درک سیاسی است
[1].
آیت
الله امینی
می فرماید: حضرت آیت الله خامنه ای _ دامت برکاته _ در فقاهت و
اجتهاد به مرتبه ای است که برای تصدی مقام ولایت و رهبری، صلاحیت کامل
دارد
.[2]
آیت
الله مؤمن می فرماید: هنگام رای گیری در مجلس خبرگان برای رهبری حضرت آیت
الله خامنه ای اجتهاد معظم له با قیام هیأت شرعیه نزد این جانب ثابت بود؛
ولی بعدا به واسطه حضور در جلسات مباحثه فقهی، شخصا به اجتهاد ایشان پی
بردم و اکنون شهادت می دهم که معظم له، مجتهدی عادل و جامع الشرایط می باشد
.[3]
آیت الله یوسف صانعی می فرماید: آیت الله خامنه ای، نه تنها مجتهد مسلم می باشد، بلکه فقیه جامع الشرایط واجب الاتباع می باشد[4].
آیت
الله جوادی آملی
می فرماید: اجتهاد و عدالت حضرت آیت الله جناب آقای حاج
سید علی خامنه ای _ دامت برکاته _ مورد تایید می باشد. لازم است امت اسلامی
_ ایدیهم الله _ در تقویت رهبری معظم له در بذل نفس نفیس، در هیچ گونه
نثار و ایثار دریغ نفرمایید.[5]
در
این باره جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که مرکب از ده‏ها مجتهد مطلق و چندین
مرجع تقلید می‏باشد حضرت آیت‌الله خامنه ‏ای، را به مرجعیت پذیرفتند.
اعلامیه جامعه مدرسین به این معناست که حداقل شانزده نفر از مجتهدان و
خبرگان ایشان را مرجع تقلید جامع‌الشرایط می‏دانند
.
هم
چنین در هنگام تصدی ولایت امر پس از رحلت امام خمینی(ره)، آیت‌الله‌العظمی
اراکی(ره)
و آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) اجتهاد ایشان را تایید کردند
.
واگرشما
به شخصی مجتهد می گوئید که دارای مقام علمی وفقهی بالا باشد این امر هم
درمقام معظم رهبری صادق است وشاهد بر این، جلسات درس خارج ایشان است بنابر تأئید همگان ازسطح بالائی برخوردار است.
ودرآخرباید
عرض کنم که کسانی که می خواهند به اجتهاد مقام معظم رهبری خدشه وارد  کنند این توطئه ای بیش نیست وچه بسا کسانی که قبلا به اجتهاد رهبری پافشاری می
کردند ولی الآن بنابرجریانات سیاسی و منافع سیاسی وفراجناحی منکر این قضیه می شوند وباید مواظب
باشیم در دام حرفهای چنین افرادی نیفتیم تا دنیا وآخرتمان را به خاطر منافع
سوء آنها از دست ندهیم.



[1] روزنامه رسالت، 22/3/68

[2] درر الفوائد فی اجوبه القائد، ص 19

[3] پیشین، ص 21

[4] پیشین، ص 17

[5] پیشین، ص 19